نوشته شده در دیدگاه‌تان را بنویسید

شهید دکتر جلال دلشاد خامنه

شهید جلال دلشاد خامنه در سن 39 سالگی به آسمان ها پر کشید.

شهید جلال دلشاد خامنه

نام پدر: علي اكبر
محل تولد:اروميه
استان: آذر بايجان غربي
تحصیلات: دكتري داروسازي
مسئولیت: مسئول فني داروخانه
محل شهادت: اروميه
تاریخ شهادت: 13651111
زندگی نامه: وقتی صحبت از سفر می شد بال های اشتیاقش قدرت بیش تری می گرفتند . دنیا را هم چون پلی لغزنده می دانست که برای عبور به آخرت باید سریع از آن گذر کرد. بر این باور بود که سرگرم بودن به امور دنیوی و اشتغال به هیچ و پوچ این دنیا از خطاهایی است که آدمی را از رسیدن به درک حقیقت وجود در می کند. جلال دلشاد خامنه که در سال 1326 در ارومیه متولد شد، تا سه سال بعد از دوران ابتدایی نتوانسته بود ادامه تحصیل دهد. بالاخره پس از چندی با تلاش و کوششی ستودنی پای در جاده پر تلاطم و دشوار علم و دانش گذاشت . همت بلند داشت تا آن که در رشته داروسازی از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شد.
مطالعه کتاب های مذهبی و علمی جزو علاقه های روزمره او بود و در این بین مسافرت را از همه بیش تر دوست می داشت. اهل سفر بود و آفاق و انفس را می گشت تا رمز و راز خلقت را بیش از پیش بفهمد. شاید خبر نداشت روزی از روزهای بهمن ماه سال 1365 به سفری ابدی می رود که همه زیبایی های عالم ، ره آورد آن است. با تلاش بی وقفه و شبانه روزی خود وبرادرش ، داروخانه شبانه روزی دلشاد را در ارومیه تأسیس کرد. او موسس داروخانه ای شد که در همان جا توشه سفر آماده می کرد. جلال شهید راه خدمت به بیماران و ناتوانان بود. در روز 11 بهمن سال 65، هواپیماهای دشمن داروخانه دلشاد را بمباران کردند و مسافری از ارومیه را به سفری برد که همه راز های آفرینش در آن خلاصه می شد: شهادت.
جلال، صبور بود و همه را به تواضع و مهربانی توصیه می کرد. به گفته برادرش؛ جلال درویش و خاکی بود و بیش از حد وقت خود را برای حل مشکلات خانواده و دوستان صرف می کرد. شهید جلال دلشاد خامنه هرگز ازدواج نکرد و در سن 39 سالگی به آسمان ها پر کشید. خیلی دوست داشت ازدواج کند و تشکیل خانواده دهد اما سفر او را به تنهایی برد. سفری که جز شهید همراه دیگری نمی گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *