نوشته شده در دیدگاه‌تان را بنویسید

جامعه پزشکی ۳۰۰ شهید مدافع سلامت تقدیم کشور کرده است

رئیس پنجمین کنگره شهدای داروسازی و سلامت گفت: در دوران همه‌گیری کرونا ۳۰۰ شهید از جامعه پزشکی تقدیم کشور شده است.

سردار نصرالله فتحیان امروز در پنجمین کنگره شهدای داروسازی و سلامت در باغ موزه ملی دفاع مقدس اظهار کرد: جامعه پزشکی به تدبیر امام خمینی (ره) در دوران دفاع مقدس نمره بالایی را اخذ کرد زیرا بیش از 60 هزار نیروی جهادی شامل پزشک، متخصص و پرستار به دعوت امام (ره) لبیک گفتند و 56 بیمارستان صحرایی بر پا شد و  100 هزار عمل حیات بخش در این بیمارستان‌ها انجام شد.

وی افزود:‌ پس از پیروزی انقلاب اسلامی با کمک داروسازان، طرح ژنریک «نظام نوین دارویی ایران» مطرح شد که اولین اقدام دارویی کشور محسوب می‌شد همچنین در دوران دفاع مقدس با جنگ گسترده شیمیایی مواجه شدیم و در این دوره، همه داروهای مورد نیاز در کشور تولید و به جبهه ارسال شد.

رئیس پنجمین کنگره شهدای داروسازی ادامه داد: با شیوع همه‌گیری کرونا، حوزه سلامت عملکرد خوبی برای مقابله با این بیماری داشت و با وجود اینکه کشورهای خارجی به ما دارو نمی‌دادند داروهای مورد نیاز، ماسک، تجهیزات و لوازم پزشکی در کشور تولید شد و در اختیار مردم قرار گرفت.

سردار فتحیان خاطرنشان کرد: در دوران همه‌گیری کرونا 300 شهید از جامعه پزشکی تقدیم کشور شده است.

وی با بیان این‌که اکنون بیش از 100 کارخانه دارویی در بخش دولتی و خصوصی فعال است؛ بیان کرد: بیش از 72 درصد مواد اولیه دارویی در داخل تهیه می‌شود و صنعت دارویی در مقایسه با سایر صنایع کشور پیشرو محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *