نوشته شده در دیدگاه‌تان را بنویسید

شهید دکتر محمدمهدی فقیهی

محمدمهدی فقیهی در عمليات والفجر2 در خاك عراق در تپه‌هاي دربند با شهادت خود عاشقانه به لقاي دوست شتافت.

محمد مهدي در سال 1332 در خانواده‌اي متدين در اصفهان به دنيا آمد. در دبيرستان‌هاي همان شهر تحصيلات متوسطه را طي كردن، از شاگردان ممتاز بود. وي كه فعاليت‌هاي مذهبي، سياسي را از ابتداي نوجواني آغاز كرده بود در دبيرستان در اين فعاليت‌ها شركت جدي و فعال داشت. در همان دوران در جلسات علني و غيرعلني ضدرژيم شركت فعالانه داشته، از محضر اساتيد بزرگ علم و اخلاق در اصفهان بهره جست. در سل 1351 وارد رشته دارو سازي دانشگاه اصفهان شد و از فعالين مسجد دانشگاه شد و مبارزه شاه را ادامه داد. بدليل داشتن روحيه‌اي ملايم و جذاب و آرام بخوبي افراد را جذب و عنصر مسلماني متعهد و ضدطاغوت بار مي‌آورد. سال‌ها قبل از انقلاب و در بدو انقلاب چندين بار همراه اكيپ‌هاي پزشكي عازم كهكيلويه و بويراحمد شده بدرد مستضعفان مرحم بود. در نتيجه مبارزات و فعاليت‌هاي موثري كه در زمان شاه داشت. يكبار توسط ساواك و بار ديگر توسط گارد دانشگاه دستگير شده كه در نتيجه حمله ساواك به محل زندگي خانواد‌گي‌اش هنوز اثار بيماري ناشي از آن در پدرش باقي است. در متشكل كردن دانشجويان و دانش‌آموزان حول برنامه‌هائي از قبيل تشكيل جلسات و پخش اعلاميه‌ و كتب اخلاقي و تفسير نقش اساسي داشت. در قبل از انقلاب در برپائي و ايجاد نمايشگاه‌هاي متعدد كتاب و عكس و نوار در سطح شهر عاملي موثر و اساسي بود كه در حمله ساواك به يكي از اين نمايشگاه‌ها، محمد آخرين نفري بود كه نمايشگاه را كه حاصل دسترنجش بود با دنيائي غم ترك مي‌كرد. با گرفتن دكتراي داروسازي پس از پيروزي انقلاب در وزارت كشاورزي در زمان وزارت برادر عزيز دكتر شيباني به فعاليت پرداخت. سپس فعاليت‌ اساسي خود را از طرف دفتر مركزي جهاد سازندگي، جهاد ادارات به عنوان ايجاد روحيه جهادي در وزارت بهداري آغاز بكار كرد. در اين مدت دست به طرح‌ها و ابتكاراتي در زمينه خودكفائي داروئي منجمله طرح آمالگام (مواد، اوليه دندانسازي) و طرح پارافين مايع (با همكاري سازمان صنايع ملي) و غيره زد. سپس همكاري خود را با سازمان صنايع ملي به عنوان يكي از مبتكرين و برجسته‌ترين افراد با ايده خودكفائي داروئي شروع كرد و طرح‌هاي ژل منيزيم (مواد اوليه شربت‌هاي ضد اسيد معده و ساير مواد آلي را) دنبال كرد. چند ماه قبل از شهادت به نمايندگي جمهوري اسلامي از طرف سازمان صنايع ملي به سرپرستي اكيپي روانه هندوستان شد تا به انتقال تكنولوژي خودكفائي داروئي به ايران همت گمارد. خطبه عقد او را امام امت جاري نموده، پس از مدتي با كسب اجازه شرعي از يكي از نمايندگان امام امت، در كمال سادگي به عنوان يك عضو بسيج از طرف بهداري كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي عازم جبهه‌ شد. سرانجام در عمليات والفجر2 در خاك عراق در تپه‌هاي دربند با شهادت خود عاشقانه به لقاي دوست شتافت.
والسلام علي من اتبع الهدي

خداوند شما را در امور خير موفق بدارد، امروز پنج شنبه 23/4/62 قرار است با چند نفر از برادران برويم منطقه غرب تا هر چه خدا بخواهد بشود.
راجع به سفارشي كه كردم، اگر مسئله‌اي بود بايد حتماً بگوئيد كه همه كارهاي مربوط به من در اصفهان انجام شود و براي خانواده محترم … زحمتي پيش نيايد و به رضاي خدا راضي باشند. كه حتماً هستند و مي‌دانند كه صبر بر جهاد از جهاد بالاتر است و از اين بابت هم نصيب خواهند داشت.
هر قدر پول مربوط به من هست كلاً خمس آن داده شود.
پانزده هزار تومان به حساب جهاد ادارات ريخته شود. اگر باز هم چيزي مانده بود به حساب رزمندگان اسلام كه در جبهه اسلام بر عليه كفر مي‌جنگند ريخته شود.
از پدر و مادرم مي‌خواهم كه از من راضي باشند و بدانند آنچه واقع شده عيناً خواست خداست و من با توجه كامل به اين راه رفته‌ام و بر اساس نيتي كه كرده بودم حتماً بايستي به جبهه مي‌رفتم و دعا كنيد كه خدا نيت مرا قبول كند و خودشان هم راضي خوشحال باشند كه در راه خدا كاري انجام شده باشد. شايد صبر آنها از هر جهادي در راه خدا بزرگ‌تر باشد.
خواهر كوچكترم هم بايد بداند آنچه وظيفه الهي اوست كه همانا سعي در رشد و كمال و تقرب به سوي خداست انجام دهد و هرگز ضعف به خود راه ندهد.
باز هم از خانم (همسرش) كه خيلي در اين مدت محبت كردند علي‌رغم كوتاهي‌هاي من به خاطر ايمان استوار كه دارند و اين قدر خوش قلب هستند نسبت به هميشه خوبي و صميميت نشان داده‌اند مي‌خواهم كه مرا ببخشند و انشاء‌الله صبر و سكوت و انتظار فرج را كه از عبادات مهم است همواره سرلوحه كار قرار مي‌دهند و براي من دعاي آمرزش بكنند و بدانند آنچه خدا مي‌خواسته بايد انجام مي‌شد و همين بهترين خير است.
انشاء‌الله خود شما هم مرا ببخشيد و براي من دعا و طلب آمرزش كنيد اگر كسي از من طلبي دارد يا نسبت به او ناروائي از من سرزده سعي شود رضايت او هم فراهم شود همه بايد براي عزت اسلام و مسلمين تلاش كنيم و براي طول عمر امام و رهبر بزرگوارمان دعا كنيم و خدا تنها اجابت كننده دعاهاست و عاقبت امور بدست اوست.
سلام بر همه دوستان و همه كساني كه تابع راه هدايت بسوي خدا هستند. محمد فقيهي.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *